BLOGGER TEMPLATES AND MyYearBook Layouts »

Thursday, 29 December 2011

Lesen

assalamualaikum

ape kabar semua
sihat kew
iman cmne
saya kat sini sihat jewk
iman ok
hari ini saya berasa sangat gembira kerana pagi tadi
saya diberitahu oleh ayah saya
hari sabtu ni saya akan amek lesen kereta
saya terkejut mendengar nye
dan saya berasa gembira sangat2
terima kasih kepada ayah saya yang beri saya
membuat lesen kereta
korang bile lg
pujuk2 lah ayh ibu masing2 eh
k lah tu jewk saya nak cakp

terima kasih

Wednesday, 28 December 2011

Azam 2012

assalamualaikum

hari ini saya hendak bercerita tentang azam 2012 saya:

1:hendak belajar bersungguh-sungguh
2:dengar cakap ibu bapa
3:menjadi anak yang soleh
4:berjaya dalam kehidupan

ermmmm
itu je lah yang lain nanti pikir lah
heheheheh
itu saje
assalamualaikum

Thursday, 15 December 2011

road to china


hello my friend
salam 1 malaysia
saya nak kongsi satu cerita esok saya nak pegi ke china
huhuhuhhuhuhu

Full Time Muslim or Part Time Muslim ?


Ruginya orang handsome tak solat, Nabi Yusof yang handsome pun solat. Ruginya orang cantik tak solat, Saidatina Aisyah yang cantik pun solat. Ruginya orang kaya tak solat, Nabi Sulaiman yang kaya pun solat.Ruginya orang miskin tak solat, Nabi Muhammad yang miskin pun solat. Ruginya budak- budak tak solat, Hasan dan Husin pun solat

Keasyikan Duniawi


Jangan kita terlalu asyik mengejar dunia sehingga kita lupa yang lebih berkuasa di atas sana menghendaki kita memperjuangkan apa yang sebenarnya hak dan yang batil. Wahai sahabatku jagalah masamu dengan sebaik nya jangan sesekali gunakannya untuk perkara yang membawa mudarat dan membuang masa. 

Seungguhnya hidup bersyariat itu sungguh indah. Islam itu juga mudah janganlah kita yang memudahkan islam. Percaya Allah, Allah akan bantu kita. Ingatlah kata- kata Allah, siapa yang menolong agamaku akan ku tolong dirinya dan membawanya kepada kesenangan ! Ameen 

Semoga terus ISITIQAMAH dijalannya !